czwartek, 27 czerwca 2013

Miasteczko.

To jest projekt który pożarł mi masę czasu. Moje kolejne ufo, z którym mam ambicję rozprawić się na te wakacje! Do końca roku szkolnego... W sumie dużo mi nie zostało, tylko jak zwykle czasu mało.
Mój synek jest fanem Tomka i Zygzaka, dlatego też kiedyś (nie przyznam się kiedy) postanowiłam zrobić mu w prezencie taką matę, dzięki której nie musielibyśmy zabierać na wakacje, torów, domków i innych akcesoriów pociągowo-resorakowych. Starałam sie umieścić na macie budynki z naszego otoczenia, dlatego mamy tu kościół wzorowany na naszym parafialnym, przedszkole dzieci, szkołę, pocztę i policję, straż pożarną i przychodnię, sklepiki i kioski - wszytsko stylizowane na prawdziwe. Jak mi wyszło? Dzieci rozpoznały budynki, może czytelnicy mieszkający gdzies blisko też coś rozpoznają?



Aby to wszytsko zrobić zaczełam walczyć z...
- farbami do tkanin, z których jest namalowana ulica i drewniane belki w torach
-tasiemką satynową czyli szynami
-dwustronnie klejąca flizeliną i ciągle zrywajaca się nitką- obszycie wszystkich bawelnianych elementów
Zostało mi:
- naszycie Domkowa (to taka sypialnia Tpmka i innych pociagów)
- popodszywianie niektórych elementów trzymających się tylko na flizelinie
-podszycie maty, materiałem kocykowym (takim jak ten szary z kocyka-izolatora)
- i drobne dodatki, które mogę doszywać w międzyczasie - np guziczki kwiatki itp, oraz światelna na pasie startowym.

Jesteście ciekawe zdjeć? Oto one:

Na macie widać też domki z materiału z Ikea, to po to, aby dzieci mogły same udekorować matę (mamy super kredki do tkanin).
Dworzec:

Stacja benzyznowa i myjnia- inspirację czerpałam z netu, uzupełnię link, jak sobie przypomnę.

W prawym dolnym rogu widać kawałek cukierni "Sowa". ;)

Przychodnia, przedszkole, szkoła, sklep:

Tutaj mamy kościół i... polskie realia - DROGA W BUDOWIE (tak naprawdę zabrakło mi ociupiny farby niebieskiej na asfalt)

To po prawej, ze srebrnymi oknami to budynek lotniska, ponizej fragment pasu startowego:

Niedoszyta poczta i policja oraz obrotnica (na tej niebieskiej plamie będzie Domkowo):

Straz pożarna, drugi dworzec (do kolorowania) i budynek z centrum miasta, plus rzeka i zatoczka do wyładunków:

No i koniec. Jak wrażenia??


ps. 12/12 to w tym poście: 
Czerwiec:  - makatka
Sierpień:  - torba -mata plazowa lub coś na plaze
Wrzesień:  - domek
Październik:  - kocyk/pled

Zostały mi jeszcze do uzupełnienia:
Marzec:  - Kapcie (jakoś ten temat mi nijak nei podchodzi; no nei wiem jak się za niego zabrac)
Maj:  - świeczka (świeczka jest zrobiona, tylko czeka na zgranei zdjecia z komórki)
Lipiec:  - ramka na zdjecie/ album (oj i tutaj jak w marcu)
Listopad:  świecznik/latarenka (miałam zrobione, z opóźneiniem bo miałam swiecznik adwentowy, ale nie mam zdjęcia. jesli nei ma na komórce, to niestety nie nadrobię)
Grudzień: kalendarz na 2013 (zliftingowałam okładkę, zalicza się?)

33 komentarze:

  1. Cudo, wspaniale!!! Dzielna jesteś ze udało Ci sie skończyć!! A moze i ja synkowi... :) piękne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczena opadła mi do podłogi!! :D Już jest piękna ta mata, a to jeszcze nie koniec. Ja sobie też umyśliłam takową matę dla syna, tylko czasu mi narazie brakuje. Ale powinnam się wziąść do roboty to może na urodziny (koniec października) skończe. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow!! Niesamowita. Taka właśnie mata dla moich synów chodzi po głowie juz od dłuższego czasu. Właśnie, jakie to musi być pracochłonne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczny pomysł!!!! Rewelacyjnie wygląda tak mata. I nawet nie chcę myśleć ile pracy mogła kosztować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Szał! Świetna robota! ach!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kobieto...to arcydzieło się szykuje, Mnóstwo pracy, wiem coś na ten temat....... Trzymam kciuki, aby był czas i sily

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepięknie to wygląda!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jestem pod wielkim wrażeniem ! Bardzo pracochłonna taka mata,ogrom włożonej pracy widać. Za to zabawę synek będzie miał super :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniały kocyk!!!! Zabawa na nim będzie pouczająca, rozwijająca wyobraźnię:)))Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Barbaratoja !!!!


    JESTEŚ SUPERRR KOBITĄ, pozdrawiam, Magnolia57

    OdpowiedzUsuń
  11. Rewelacja! Masa zabawy dla rodziców i dzieci :-D Pozdrawiam :-*

    OdpowiedzUsuń
  12. Superos pomysł i wykonanie. Ja się nie dziwię, że to ufok, mi by pewnie zabrakło sił i chęci na zakończenie. Trzymam zatem kciuki, żeby o końca wakacji udało Ci się skończyć pracę, bo warto, jest naprawdę extra!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ta mata to prawdziwe dzieło sztuki ! No cudna jest :)
    Pamiętam jak lubiłam sobie jako dziecko takie maty rysować : maty domów , parków ,lasu ze ścieżkami . To była świetna zabawa która bardzo rozwijała wyobraźnie .
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. O kurczę, kobieto, zatkało mnie, jakie to piękne! Stacja benzynowa jest najlepsza :D

    OdpowiedzUsuń
  15. O kobieto! To jest genialne, chodziło mi kiedyś po głowie coś tego rodzaju w wersji "dziewczyńskiej" (kraina elfów i kucyków), ale niestety nie zebrałam się nigdy do realizacji... Powiem tylko tyle: RZĄDZISZ :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Niesamowita jesteś! Fantastyczna mata i bardzo edukacyjna:) Tyle na niej szczegółów, ależ Ty jesteś cierpliwa i pracowita :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Rewelacyjna mata! Świetny pomysł oraz wykonanie. Pamiętam w zerówce mieliśmy podobny dywanik i każde dziecko chciało się na nim bawić. Super!:)

    OdpowiedzUsuń
  18. What a stuff of un-ambiguity and preserveness of precious knowledge regarding unpredicted emotions.


    my web page - free web hosting no ads cpanel fantastico

    OdpowiedzUsuń
  19. Jesteś niesamowita. Opłacało się ten czas poświęcić bo mata jest jedyna w swoim rodzaju i jest przy tym cudna.

    OdpowiedzUsuń
  20. świetnie zrobione jest to miasteczko :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nawet nie wyobrażam sobie ogromu pracy jaki w to włożyłaś, natomiast wyobrażam sobie minę synka:) coś niesamowitego! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Genialny projekt!!!
    Zazdroszczę właścicielom :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Kopara mi opadła! Uwielbiam takie cuda, toż to szyciowe dzieło jest.

    OdpowiedzUsuń
  24. Fantastycznie wyszlo! Ile przy tym roboty!!! Widac, ze masz nieziemskie zdolnosci do takich prac. Zazdroszcze.

    OdpowiedzUsuń
  25. wspanialy pomysl, dzieciaczki maja szczęście ! :) Świetny blog, bardzo podoba mi sie strona graficzna, sama zaprojektowałaś ten szablon? :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jejku jakie kreatywne, cóż za wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. No cóż , zamurowało mnie i już!!! Genialne i potrafię sobie wyobrazić ile pracy w to włożyłaś - gratuluję i pozdrawiam:))))

    OdpowiedzUsuń